Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politika celoživotního učení: komplementarita a kompatibilita postupu ČR vůči EU
Svobodová, Aneta ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Knutelská, Viera (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám definováním souvislostí mezi vznikajícím konceptem vzdělávání dospělých na úrovni EU a následným projevem podpory v národním vzdělávacím programu ČR, reakcí na jednotlivé dokumenty a uvedením v praxi v národním měřítku. Za stěžejní bod považuji koncepci Lisabonského procesu a jeho naplňování na evropské úrovni. Prioritou bakalářské práce bude zhodnocení postupu České republiky v souladu se vzdělávací politikou Evropské Unie, vzájemná kompatibilita a komplementarita obou konceptů vzdělávání.
Nové výzvy pro ředitele středních škol v ČR a ve Francii - Projektový management ve sféře školství
Vaňková, Pavla ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce mapuje problematiku projektové činnosti, která se v několika posledních letech stává novou výzvou pro ředitele škol v členských zemích EU. Projekty přispívají nejen k naplňování úkolů výchovně-vzdělávacího procesu, ale také k rozvoji prostředí školy. Cílem práce je komparovat využívání projektových možností v rámci výzkumného vzorku ředitelů středních škol v ČR a ve Francii. Teoretická východiska specifikují projekt a jeho cyklus společně se strategií, nástroji a dotačními možnostmi v rámci vzdělávací a regionální politiky EU. Empirická část šetří rozdíly mezi aktivitou a úspěšností v čerpání dotačních prostředků u vzorku ředitelů českých a francouzských škol a názory na formu mezinárodní spolupráce v rámci podprogramu celoživotního učení Comenius.
Politika celoživotního učení: komplementarita a kompatibilita postupu ČR vůči EU
Svobodová, Aneta ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Knutelská, Viera (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám definováním souvislostí mezi vznikajícím konceptem vzdělávání dospělých na úrovni EU a následným projevem podpory v národním vzdělávacím programu ČR, reakcí na jednotlivé dokumenty a uvedením v praxi v národním měřítku. Za stěžejní bod považuji koncepci Lisabonského procesu a jeho naplňování na evropské úrovni. Prioritou bakalářské práce bude zhodnocení postupu České republiky v souladu se vzdělávací politikou Evropské Unie, vzájemná kompatibilita a komplementarita obou konceptů vzdělávání.
Nové výzvy pro ředitele středních škol v ČR a ve Francii - Projektový management ve sféře školství
Vaňková, Pavla ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce mapuje problematiku projektové činnosti, která se v několika posledních letech stává novou výzvou pro ředitele škol v členských zemích EU. Projekty přispívají nejen k naplňování úkolů výchovně-vzdělávacího procesu, ale také k rozvoji prostředí školy. Cílem práce je komparovat využívání projektových možností v rámci výzkumného vzorku ředitelů středních škol v ČR a ve Francii. Teoretická východiska specifikují projekt a jeho cyklus společně se strategií, nástroji a dotačními možnostmi v rámci vzdělávací a regionální politiky EU. Empirická část šetří rozdíly mezi aktivitou a úspěšností v čerpání dotačních prostředků u vzorku ředitelů českých a francouzských škol a názory na formu mezinárodní spolupráce v rámci podprogramu celoživotního učení Comenius.
Politika celoživotního učení: komplementarita a kompatibilita postupu ČR vůči EU
Svobodová, Aneta ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Knutelská, Viera (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám definováním souvislostí mezi vznikajícím konceptem vzdělávání dospělých na úrovni EU a následným projevem podpory v národním vzdělávacím programu ČR, reakcí na jednotlivé dokumenty a uvedením v praxi v národním měřítku. Za stěžejní bod považuji koncepci Lisabonského procesu a jeho naplňování na evropské úrovni. Prioritou bakalářské práce bude zhodnocení postupu České republiky v souladu se vzdělávací politikou Evropské Unie, vzájemná kompatibilita a komplementarita obou konceptů vzdělávání.
Evropský program Grundtvig jako jedna z možností profesního rozvoje jedinců v oblasti vzdělávání dospělých
Bachurová, Aneta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
a klíčová slova Diplomová práce "Evropský program Grundtvig jako jedna z možností profesního rozvoje jedinců v oblasti vzdělávání dospělých" je pojata jako analytický pohled na oblast celoživotního učení a vzdělávání se zaměřením na evropský vzdělávací program Grundtvig. Cílem práce je poukázat na významnost komunitárního programu Grundtvig, jež se podílí na naplňování socioekonomických pilířů současné evropské strategie a nastínit tak další možnost profesního rozvoje dospělých jedinců. Práce se konkrétněji věnuje vývoji celoživotního vzdělávání a učení a popisuje jednotlivé vzdělávací podprogramy Programu celoživotní učení 2007 - 2013. Hlavní část práce se zabývá problematikou v oblasti vzdělávání dospělých. Konkrétněji současnou situací v evropském vzdělávacím prostoru, strategickými dokumenty Evropské unie a úspěšností implementace konceptu celoživotního učení v rámci národních politik jednotlivých členských států Unie. V závěrečné části práce je poukazováno na evropské strukturální fondy, jež poskytují další možnosti podpory Evropské unie v oblasti vzdělávání dospělých. Závěr této práce lze shrnout následovně: přestože Evropská unie výrazně podporuje jednotlivé členské státy v oblasti vzdělávání dospělých, ať už v podobě sektorálního programu Grundtvig či strukturálních fondů, je zapotřebí, aby...
Vzdělávání v komunitárních programech EU
Vavroušová, Darina ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním v komunitárních programech EU. Zaměřuje se na vzdělávací politiku EU a Program celoživotní učení, který se zabýval vzděláváním a odbornou přípravou v letech 2007 - 2013. Od roku 2014 má program novou podobu a nový název, Erasmus+. Nový program spojuje šest stávajících programů do jediného rámce, kterým pokrývá vzdělávání, odbornou přípravu, mládež a sport. V závěrečné části práce je uveden praktický příklad vyplnění projektové žádosti o finanční prostředky na podporu projektů v oblasti vzdělávání, který může sloužit jako návod pro budoucí žadatele.
Programy Evropské unie na podporu mobility studentů - porovnání mobility českých a německých studentů
BÁRTLOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá programy Evropské unie na podporu vzdělávání a mobility s důrazem na nejrozšířenější program Erasmus. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, na teoretickou a praktickou. Úvod teoretické části je věnován problematice vzdělávací politiky Evropské unie. Je zde stručně popsán proces utváření Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání, včetně vize rozvoje vzdělávání v Evropě do roku 2020. Dále jsou v teoretické části popsány jednotlivé programy na podporu vzdělávání a mobility. V praktické části je provedena analýza vývoje vybraných ukazatelů programu Erasmus v České republice a v Německu. První fáze je věnována porovnání mobility studentů v České republice a v Německu. Druhá fáze praktické části představuje porovnání vývoje mobilit na dvou vybraných univerzitách, a to na Jihočeské univerzitě a na Univerzitě Pasov. Závěr praktické části představuje vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření u studentů Jihočeské univerzity, které předkládá možné příčiny nepotvrzení hypotézy týkající se vývoje mobilit studentů na vybraných univerzitách.
Realizace vzdělávací politiky EU v ČR
Poláčková, Veronika ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Práce charakterizuje vývoj a současný stav vzdělávací politiky Evropské unie. Zaměřuje se hlavně na program Erasmus a jeho implementaci v ČR na příkladu pěti vysokých škol v Praze. První část práce popisuje historii vzdělávací politiky od vzniku EU po zavedení strategie Evropa 2020 a věnuje se orgánům a institucím ovlivňující vzdělávání v EU. Druhá kapitola představuje Program celoživotního učení a další komunitární programy na podporu vzdělávání, kromě toho se zabývá i operačními programy v České republice. Třetí, závěrečná, část je zaměřena na program Erasmus, jeho praktické využití v ČR, konkrétně na pěti vybraných univerzitách na území hlavního města.
Výuka jazyků v Evropské unii
TROCHOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá výukou jazyků v Evropské unii. Jazykové vzdělávání považují představitelé EU za jednu z klíčových oblastí, protože znalost cizích jazyků je nezbytným předpokladem pro ekonomický růst EU a pro úspěšnou komunikaci. Tato práce sleduje vývoj vzdělávacích programů, které se podílejí na výuce jazyků, popisuje jejich cíle a strukturu. Dále uvádí legislativní akty institucí EU, které vymezují tuto oblast. V poslední části se zabývá otázkou jak je politika EU úspěšná. Nejprve je nastíněno, jaká je úroveň znalosti cizích jazyků v zemích EU, poté se práce zabývá otázkou, nakolik se daří aplikovat politiku EU v oblasti výuky cizích jazyků v České republice a konečně je zde uvedeno, jakým způsobem se do unijních programů zapojují školy v Jihočeském kraji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.